Allergi

Jag har utvecklat en ny allergi. För några veckor sen köpte jag hem en hyacint för att det skulle lukta lite juligt hemma. Det var inga som helst problem med enbart EN hyacint. Så då tänkte vi att vi slår på stort till julhelgen och köper TRE hyacinter. Big mistake! Jag fick en "over dose" av hyacint och blev så allergisk. Ögonen blev röda, jag började andas som ett astma-offer, snorade och hostade. Detta inträffade på julaftonskvällen. Jag och Magnus funderade på om det var blommorna eller kanske för att jag hade pussat Magnus som hade ätit nötter hela dagen. Hur som helst, vi bar ut blommorna och efter ett tag blev jag bättre. På juldagsmorgon funderade vi fortfarande på om det var av blommorna jag blev dålig eller av Magnus nöt-puss. Så då tog vi in blommorna igen. Hahah! Knäppgökar. Det tog fem minuter sen vart jag dålig igen. Så nu är det bekräftat. Jag är hyacint-allergiker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0